Sprintgutta kurerer gruff

Generelt

I 2011 var dette domenet (sprintgutta.no) en del av en kampanje laget av Bates United AS.

Korte fakta om denne kampanjen:

Gullblyanten

2011. Sprintgutta. Sendt inn av Bates United AS

Kunde: JOH-SALG AS

Medieplassering: TV – TV2, TV Norge, TV3 og Discovery

Bakgrunn

ALI kaffe sponser Sprintlandslaget i langrenn for herrer. ALI kaffe er den eneste kaffen som kurerer gruff.

Løsning

Del 1: En musikkvideo laget utelukkende for å skape maksimalt gruff og flauhet, både for Sprintgutta og det norske folk. Del 1 – musikkvideoen – varte i 14 dager.

Del 2: Kampanjens andre del snur det hele på hodet, og oppfølgerfilmene kurerte gruff for alle involverte – og eksponerte. Del 2 varer i 21 dager (pågår ennå).

Bidragsytere

Bates United AS, Thorbjørn Naug, Art Director
Bates United AS, Finn Rogstad, Konsulent
Bates United AS, Marianne Sørlie, Prosjektleder
Fantefilm, Magnus Martens, Regissør
JOH-SALG AS, Tor Glavin, Ansvarlig hos kunde
Bates United AS, Jørgen Lauré, Tekstforfatter
Fantefilm AS, Hugo Hagemann Føsker, Producer
JOH-SALG AS, Ted Allergoth, Ansvarlig hos kunde
Bates United AS, Pål Trælvik, Annet

Om du har lyst til å lese om noe annet interessant, foreslår jeg at du tar en titt på denne siden som snakker om kunstneren Henrich Lossow. Det er ikke spesielt relevant i forhold til sprintgutta, men litt kunst skader aldri. Her finner en annen side om Heinrich Lassow.

Legg igjen en kommentar

Lest disse?